Podsumowanie I modułu innowacji pedagogicznej - CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki

Opublikowano dnia 18-12-2019 00:45


W ramach innowacji pedagogicznej – CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki uczniowie klasy II wraz z wychowawcą rozbudzali swoją ciekawość literaturą dziecięcą. Uczniowie głośno czytali zarówno w czasie zajęć dydaktycznych, jak i w domu w obecności członków swojej rodziny. W MODULE I od 1 października 2019r. do 16 grudnia 2019r. uczniowie pracowali na podstawie jednej z wybranych lektur – „Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren. W ramach podjętych działań każdy drugoklasista założył własny lekturnik, w którym zamieszczał krótkie notatki oraz wykonywał rysunki dotyczące przygód głównych bohaterów z Bullerbyn. Ponadto uczniowie samodzielnie wykonali z papieru kolorowe zakładki do książek. Jak się okazało zakładki stały się niezbędne przy codziennym czytaniu książek. Dzięki nim uczniowie zaznaczali stronę, na której skończyli głośne czytanie. Oprócz przydatnych zakładek uczniowie wykonali plakat przedstawiający główną bohaterkę książki – Lisę. W trakcie wykonywania plakatu dzieci wymyślały rymowanki zachęcające innych do czytania. Okazało się, że drugoklasiści mają wiele pomysłów na rymowane hasła. Praca w grupie okazała się świetną zabawą, integrującą uczniów. Akcja czytelnicza tak spodobała się uczniom, iż z wielkim zapałem i radością przynosili do szkoły ulubione książki. Dzięki zaangażowaniu uczniów mogliśmy zorganizować kącik czytelniczy. Jak się później okazało była to świetna sytuacja do wymiany opinii o przeczytanej już książce. Niektórzy czytelnicy posiadają niezwykły dar przekonywania innych, co do wyboru właściwej, co więcej odpowiadającej zainteresowaniom kolegów i koleżanek książki. Do II MODUŁU przystępujemy już po świętach. Czas poświęcony na czytanie był czasem bardzo owocnym, co widać na załączonych fotografiach.