Wycieczka do Warszawy

Opublikowano dnia 22-04-2016 16:26

W dniach 18, 19 kwietnia 2016r. uczniowie klas IV-VI pod opieką nauczycieli: Gabrieli Kozłowskiej, Ludwiki Gatz, Doroty Kołtonowskiej i Jolanty Bukowskiej udali się na wycieczkę do Warszawy.

Pierwszego dnia, po przybyciu do stolicy, wjechaliśmy na 30. piętro Pałacu Kultury i Nauki skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Pogoda dopisała, więc widoki były piękne. Następnie udaliśmy się do Łazienek. Tam zwiedziliśmy Oranżerię i Biały Domek. Następnie spacerkiem po parku udaliśmy się pod Pomnik Fryderyka Chopina. Tam chwilę odpoczęliśmy i wyruszyliśmy do autokaru.

Pojechaliśmy na plac przed Zamkiem Królewskim. Stamtąd, razem z przewodnikiem, udaliśmy się na spacer po Warszawie. Zobaczyliśmy Stare Miasto, katedrę Św. Jana, Barbakan, Pomnik Małego Powstańca, Grób Nieznanego Żołnierza, Ogród Saski, Pałac Prezydencki.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń, pojechaliśmy do schroniska. Po zakwaterowaniu się, zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się do swoich pokoi, w których spędziliśmy miły wieczór. We wtorek po śniadaniu pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Obejrzeliśmy tam wystawę stałą składającą się z kilkuset interaktywnych stanowisk umieszczonych w sześciu galeriach stałych: świat w ruchu, człowiek i środowisko, korzenie cywilizacji, Teatr Robotyczny, strefa światła, RE: generacja.

Następnie zjedliśmy obiad i udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki na wystawę czasową „Titanic the Exhibition” eksponującą ponad 200 oryginalnych przedmiotów wydobytych z wraku statku „Titanic” oraz pozyskanych z innych źródeł, a także wiele pełnowymiarowych rekonstrukcji wnętrz. Ekspozycja oczarowała wszystkich swoją magią i niezwykłą historią o statku, który miał być niezatapialny, a został pochłonięty przez morze już podczas pierwszego rejsu.

Ostatnim punktem naszej wycieczki było Oceanarium Prehistoryczne 3D znajdujące się przy Stadionie Narodowym. Przeszliśmy labiryntami pełnymi ogromnych „akwariów”, czyli ekranów 3D. Specjalny system nagłośnienia zapewnił niesamowite wrażenia dźwiękowe. Na zakończenie zwiedzania weszliśmy do sali poświęconej megalodonowi. Był on największym drapieżnym rekinem i zarazem największą drapieżną rybą w dziejach naszej planety (miał około 18 metrów długości).

Dzięki zastosowaniu technologii kina 5D przeżyliśmy atak prehistorycznego potwora. Drapieżnik „rozbił” szybę akwarium, podłoga zaczęła się trząść a ze ścian tryskała woda. Atak zapewnił niezapomniane wrażenia na koniec wizyty w oceanarium. Zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną do Lińska.