Ahoj przygodo!

Opublikowano dnia 04-05-2022 20:00

Dnia 4 maja dzieci z klas „0”- III wyruszyły na wycieczkę szkolną w poszukiwaniu morskich przygód. Celem wyprawy było nasze Morze Bałtyckie i piękne miasto Gdynia. Z samego rana, pełni sił wybraliśmy się do Narodowego Muzeum Morskiego aby podziwiać trzymasztowy żaglowiec „Dar Pomorza”, na którym czekała już na nas nasza Pani przewodnik Anna Kotuła. Zdradziła nam wiele ciekawych historii dotyczących statku, a także charakterystycznych dla niego nazw. Dowiedzieliśmy się czym jest mesa czy trap. Podziwialiśmy jego kolejne pokłady przemieszczając się czasami przez bardzo wąskie i kręte zakamarki. Mogliśmy w ten sposób poznać warunki życia i pracy polskich marynarzy i kadry oficerskiej. Po krótkiej przerwie i naszym drugim śniadaniu w otoczeniu gdyńskich statków wybraliśmy się do Akwarium Gdyńskiego MIR. Tam podziwialiśmy piękno podwodnego świata i poznaliśmy wiedzę o środowisku wodnym. Z zaciekawieniem oglądaliśmy prezentowane gatunki zwierząt, należących do różnych biotopów. To jednak nie był koniec naszych morskich przygód.... całe szaleństwo dopiero przed nami. Mowa tu o Centrum Nauki Eksperyment. Wchodząc do środka zapomnieliśmy już o całym naszym zmęczeniu i dopadającym nas głodzie. Widząc stanowiska, na których bez obaw mogliśmy wszystko dotykać, mazać, śmiać się do woli, czasami też chlapać wodą zapomnieliśmy o tym, że to Centrum Nauki. Dla nas to była przede wszystkim świetna zabawa...hm no ale przecież najlepiej uczy nam się przez zabawę. Przekonaliśmy się o tym na własnej skórze. Mogliśmy tam odkrywać, poznawać świat i twórczo eksperymentować. Na koniec dnia poszliśmy zjeść pyszny obiad do restauracji „Eureka”, po którym wróciliśmy do autokaru i ruszyliśmy w kierunku domu. Była to udana morska przygoda, jak mówią „Motylki” z grupy przedszkolnej: był to najfajniejszy dzień. Pożegnaliśmy Gdynię po to, by ją kiedyś znów powitać.